Erweiterte Suche / enhanced search

Use GitHub to post feature requests for phpwcms.
Locked
LANtastic
Posts: 73
Joined: Sun 22. Feb 2004, 13:11
Location: Germany

Erweiterte Suche / enhanced search

Post by LANtastic »

-------[Deutsch]-------

Ich habe folgende Sitenstruktur :

Code: Select all

+
|
+Blog
|
+--+Artikel
|  +-- mehrere Artikel
|
+--+Bugbase
|  +--+IE
|     +-- mehrere Artikel
|  +--+Mozilla
|     +-- mehrere Artikel
|  +--+Opera
|     +-- mehrere Artikel
|  +--+Alle
|     +-- mehrere Artikel
...
Nun möchte ich eine Suche einbauen, die jedoch nur im entsprechenden Unterzweig funktioniert.
Beispiel : Befindet sich das Suchfenster im Bereich "Artikel" sollen die Suchergebnisse nur aus diesem Bereich stammen, jedoch nicht aus dem Bereich Bugbase.
oder Beispiel 2:
Die Suche befindet sich im Bereich Bugbase/IE/
Dann sollen nur Ergebnisse aus diesem Bereich angezeigt werden.

Soweit ich die Suchfunktion bisher durchschaut habe, ist dieses zur Zeit nicht möglich.
Daher die Frage an Oliver :
Besteht irgendwie die Möglichkeit einen Parameter in die aktuelle Suchfunktion mit einzubauen, der den Alias der zu durchsuchenden "Stufe" enthält und somit nur diese Stufe durchforstet ?
Alternativ wäre es vielleicht nicht schlecht (meiner Meinung nach), wenn man noch einen Frontend-Bereich "Erweiterte Suche" einbauen könnte.
Klickt der Betrachter auf den Link gelangt er auf eine weitere Seite, in der er für sich die Bereiche, die durchsucht werden sollen selber einschränken kann ?
Auf der Seite müsste dann ja eigentlich nur ein Suchfeld mit dem "Suchen" Button sein, darunter die einzelnen Strukturebenen, die mittels "Radiobutton" an- oder abgewählt werden können.

Sollte es bereits eine ähnliche Anfrage geben, reicht ein Link darauf, aber ich habe nix gefunden.

-------[Englisch]-------
Assuming, this is my sitestructure

Code: Select all

+
|
+Blog
|
+--+Article
|  +-- more Articles
|
+--+Bugbase
|  +--+IE
|     +-- more Articles
|  +--+Mozilla
|     +-- more Articles
|  +--+Opera
|     +-- more Articles
|  +--+Alle
|     +-- more Articles
...
I want to include a search function, which only saerches in the sublevels below the strukturlvl the search is in.

Example 1: The searchfunction is included in "Articles". When a search is started, it should only search in all structures below the "Article Level" and it should show any Results out of in the "bugbase level"
Example 2:
The search is placed in Bugbase/IE/.
In this case only Results from child-levels should be shown.

As far as I understand the search function this is currently not possible, what leads me to my question to Oliver :

Is there a possible to include one more parameter in the search function, containing the alias-names of all structures the search function should search in.

Another Alternative would be to have a kind of "advanced search" page for the front end. If the visitor clicks on "advanced search" he is lead to a page with a few parameters.

For Example at the top of that page he can than enter his words for the search, below that field there is a list of all visible structure levels.
In this list he can then choose via Radio Button, if the result search should deliver results from that structure.

If there has been a similar request, pls just point to this link, to avoid double answers :)

I hope the english speaking people understand what I mean .... this language is not my favorite one :)
Locked